2012. április 3., kedd

Citromos-rozmaringos csirke


A sokgyerekes buliba vitt fehércsokis-citromos kuglóf után maradt két héjavesztett, összeaszódás kellős közepén járó citromom. Annyira már nincsen hideg, hogy teába belefacsarjam a levét, annyira meg meleg nincs még, hogy limonádéba öljem a felesleget, így megint nyakamba vettem a guglit, hogy értelmes véget érjen a mai nap. Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy ideje némi diétás megfontolást vinni az étrendünkbe, így akadtam a Pollo Arrosto fedőnevű citromos-rozmaringos csirke receptjére. A citromok húsát a Pepin bácsitól tanult módszerrel sikerült kinyerni, megérte az ügyeskedés, mert a gerezdeket elválasztó fehér membrán hajlamos megkeseredni, és tönkretenni az ételt. A saláta egyszerű retek-újhagyma-fejessaláta keverék némi ecet-olajos öntettel, pont elkészült, míg a kisült csirke pihent egyet.

250 fokos sütőben 30-40 perc

Hozzávalók:

1 egész csirke feldarabolva : 4 combrész, 4 mellrész, 2 szárny (a mellcsont és a hát lefagyasztásra került, elvégre hamarosan indul a zöldborsószezon: tárkonyos ragulevesként vagy csirkés zöldborsólevesként végzi majd)
1 dl extra szűz olívaolaj (én kérek elnézést)
10 gerezd fokhagyma vékony szeletekre vágva
1 maroknyi friss rozmaringlevélke (nem tehetek róla, kofanéni hozzámvágott egy ágacskát a piacon)
2 citrom húsa
só, bors

A csirkedarabokat a többi hozzávalóból kevert páclével leöntjük és egy jó óráig érni hagyjuk (esetleg megforgatjuk félidőben). Az előmelegített sütőbe toljuk, fedetlenül sütjük, közben egyszer-kétszer megfordítjuk - én bőrös oldalával felfelé kezdtem a sütést, így kétszer forgattam meg, jobb logikai érzékkel rendelkezők megúszhatják kevesebbel is.

Írhatnék ide még egy pár sort arról, hogy ez mennyire jó, de nem találom a szavakat. Tessék kipróbálni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...